Es-selamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu, voljeni u ime Allaha, danas ćemo Allahovom voljom imati šesto predavanje drugog dijela edukativnog seminara za bolesnike na temu “Liječenje uroka i zavisti”. Ranije smo ovo spominjali kada smo govorili o ulozi uroka i zavisti, može se naći na YouTube-u. Također, ova tema je spomenuta sažeto na kanalu “Ez-Zad”. Danas ćemo Allahovom voljom ovo ponoviti u ovom seminaru. Kažemo uz Allahovu pomoć, od Njega tražimo podršku. Čovjek sebi dao dijagnozu, pa uvidi da ima urok ili zavist, kao što je ranije rečeno, bilo to u stvarnosti na javi, ili u snu da je vidio. Na javi, rekli smo primjer, ako bi čovjek jeo pa neko ga pogleda i kaže: “Jedeš sa apetitom.” “Sve si to sam pojeo.” Zatim osjeti bol u stomaku. Ovdje kažemo da postoji mogućnost uroka ali ne tvrdimo sa sigurnošću. Moguće je da se šejtani u tom trenutku okome na čovjeka kako bi ga umislili da je to urok od dotične osobe, kako bi nastalo neprijateljstvo. Međutim, kažemo da je to jedan od znakova koje će imati na umu. Moguće je, također, da vidi neke snove nakon upućene dove Allahu, pa vidi nekog od rodbine koji je poznat po očima koji uriču, ili da je zavidan i slično. Koje rješenje je ovdje najbolje? Među prvim načinima rješavanja uroka i zavisti ovdje, jeste ono što je Mustafa – Odabranik, sallallahu alejhi we sellem, spomenuo, da čovjek traži od te osobe koji je krivac za urok, da traži vodu njegovog abdesta, da mu kaže da želi da uzme abdest radi njega i da mu dadne tu vodu. Pojasnili smo način tog abdesta. Da dođe taj koji uriče sa posudom, zatim abdesti kao za namaz, da svaka kap tog abdesta padne u posudu, čak i ispiranje usta i nosa. Nekima će ovo biti odvratno ali kažemo da je to lijek. Sve to padne u posudu. Došlo je u nekim rivajetima da će oprati i svoja koljena u tu posudu, kao i mjesto vezanja odjeće na pupku, bilo to mjesto kaiša ili nešto drugo što drži odjeću na sredini tijela urokljivca. Ako to ne bude moguće, onda je abdest dovoljan, ako i abdest ne mogne, onda će uzeti trag čovjeka koji ga je urekao. Bitno pitanje ovdje na koje je Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, ukazao: “Ako se od vas zatraži da se operete (okupate ili abdestite), uradite to.” To jest, ako se od vas zatraži voda vašeg pranja ili abdesta, obavezni ste to uraditi. Dati vodu tome koji traži. Prema tome, stvar je lahka. Kada bi došla osoba i rekla da želi vodu mog abdesta. Rekao bih “Izvoli!”. Abdestio bih se za njega, i rekao bih mu “Izvolite!”. Naravno, u ovom vremenu mnogi se boje sihra. Moguće je da dođe osoba drugoj kazavši da želi vodu njegovog abdesta. Kako bi se njom saprao. Ta osoba osjeti nešto u duši. Možda pomisli da će taj uzeti vodu pa ga njome opsihriti. Ima li pravo da se boji? U ovom vremenu ima pravo na strah. Šta neki urade? Iz pokornosti prema Poslaniku, i zbog skidanja odgovornosti sa sebe, dat ću ti ovu vodu uz uslov da se njome okupaš ili sapereš u mojoj kući. Ili da se preda mnom okupaš, kako bih bio siguran da ćeš ovu vodu koristiti za kupanje, i da je ne nosiš. Nema smetnje za ovo. Ulema kaže da je vadžib – obaveza da se dadne voda ako je neko zatraži. To je naređenje, da se dadne voda kojom si abdestio onome ko to bude tražio. Kada se neće dati osobi koja traži? Ako bi recimo osoba posumnjala da će ga možda opsihriti, ili da je ta osoba poznata da ide sihirbazima. Druga stvar je da neke osobe dobiju vesvese. Uzme prvi put vodu, zatim ode ponovo tražiti jer nije otišlo to od njega. Pa mu dadne drugi, treći i četvrti put. Zatim mu kaže da mu neće više davati.
Ne ide to tako, kad god me vidi kaže “Daj mi vodu, ureko si me”. Zatim pričaš ljudima, ono što je pri meni je od tog i tog, čitavo vrijeme se žali. Ovdje se može zabraniti voda jer mu je predhodno dao, jednom, dva ili tri puta. Prema tome, to je prvo rješenje. Najbolje i najlakše rješenje za uklanjanje uroka. Prije rukje? Da, prije rukje. Kada je urečen onaj ashab, Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nije rekao da mu se uči rukja, ili da uradi to i to. Prvo što je Poslanik preduzeo jeste da je naredio toj osobi koja ga je urekla, da se abdesti, a zatim da se urečeni pospe tom vodom. Ako urokljivac ne da vodu nikome, toga ima posebno u našem vremenu?! Kažeš da šerijat i Poslanik tako kažu, on opet ne da. Ovdje kažemo da će se od njega na prevaru uzeti nešto od njegovih tragova. Tako je rekla ulema. Šejh Ibn Usejmin, i druga ulema, iz selefa i halefa. Uzet će se nešto od njega na čemu ima njegov trag, kao kapica bjelica, majica, da bude trag na njoj, zatim se potopi u vodu, pa se s tom vodom u kojoj su tragovi urokljivca okupa urečena osoba. Allahovom voljom će biti rezultata i utjecaja. To je oprobano. Ili da se uzme nešto u čemu ima njegove pljuvačke. Recimo da se uzme posuda odakle je pio, sok, čaj, kahvu, vodu, nešto što se miješalo i diralo sa njegovom pljuvačkom. Ili nešto što je jeo, hurme, hranu koju je rukama dirao, posebno ako je u pitanju kost i slično. Za razliku od hrane koja ima masnoću, teško da to može uzeti i njime se okupati. Čovjek može to iskoristiti, ili čašu iz koje je pio, taman u njoj ništa ne ostalo. Uzima se ta čaša koju je dirao, briše se ili stavlja u vodu, pa se uzme voda i s njom se okupa. Prema tome, to je drugi postupak, uz uslov da taj trag ne bude nešto u čemu ima nedžaseta – nečistoće. Bilo od krvi, mokrače, ili izmeta. Neki kažu, ako želiš da od tebe urok ode, uzmi od te osobe trag mokrače pa se njome okupaj. Kažemo da se svi ovi načini odbacuju. Potpuno. Nije prihvatljivo. Slijedeći korak poslije ovoga? Šta čovjek može uraditi? Može otići na šerijatsku rukju ako, recimo, urok nije otišao nakon kupanja. Patnja nije nestala, ili je nešto još ostalo i nakon drugog kupanja. Poslije toga mu osoba neće više vodu davati. Onda će se čovjek Allahu obratiti dovom. Zašto? Moguće je da ova bolest ne bude samo zbog uroka te osobe, nego i zbog šejtanskog ezijeta, ili nečega duševnog što je ostalo u toj osobi. To je stvarnost koju smo našli, neću reći kod nekih bolesnika, nego kod ne malog procenta bolesnika. Kada bude urečen, okupa se, i tijelo mu olakša, međutim, ostane nekih tragova pa kaže da je još uvijek urečen. Neki možda imaju povećanu osjetljivost, pa tvrdi da nije izliječen, iako je izliječen. Kažemo da dovi Allahu i traži oprost, spas i zdravlje. Pljucnuti će i proučiti kuleuznice, i druge sure. Možeš doviti: “Allahu, ako me je ta i ta osoba urekla, Allahu, ukloni i odstrani taj urok. Allahu, izliječi me od toga.” Nema smetnje u tome. Pojasnili smo u predhodnom seminaru ako čovjek ne bi znao ko ga je urekao ali ima simptome uroka. Urok zbog znanja. Bio je pametan, od najboljih. Zatim se promjenio, pa su se pokazali simptomi uroka na njemu. Upitaš ga na koga sumnja, kaže da ne zna. Od prijatelja neko? Kaže da ne zna. Ovdje će Allahu doviti: “Allahu, urok i zavist me zadesila zbog nauke – znanja.” Neki dobiju reakcije: Glavobolja, osjeti bol, znoji se, kašlje, kiše, oko ga boli, uho. Ovdje kažemo da ponavlja dovu. Kaže da je dovio: “Allahu, otlkloni svaki urok koji me je zadesio zbog znanja – škole – nauke.” Od koga? Može recimo reći: Od rodbine.
Od rodbine, i da ponavlja tu dovu. Nije ništa osjetio?! Onda će reći: Od kolega učenika. Ako osjeti nešto, onda će nastaviti govoriti: “Allahu, uništi urok koji me je zadesio od kolega učenika.” Neki kažu da je osjetio nešto kada je rekao: “Od učitelja – nastavnika – profesora.” Kažem da ćeš doviti tom dovom, ustrajan i skoncentrisan biti pri dovi. Neki kažu da se npr. sjeća da je nastavnik matematike ili engleskog, stalno mu se divio, i govorio mu da je najbolji. Osjećam se loše kada to govori. Također, kada dovim tom dovom, jako loše se osjećam. Kažem da pokuša uzeti trag tog nastavnika. Kaže da su prošle godine, kako ću to učiniti?! Kažemo da se posveti Allahu doveći mu: “Allahu, ako je ono što je pri meni zbog uroka tog i tog nastavnika, Allahu, uništi to i udalji ga od mene. Udalji njegovu žestinu i tegobu. Allahu, udalji od mene njegov zamor i tegobu.” Kaže da je nakon toga osjetio vrućinu kroz tijelo, nogu, ruku, uši, zatim se stanje popravilo. Prema tome, molimo Allaha da te uputio ka onome što će te osloboditi od bolesti uroka i zavisti. Neki kažu da su dovili i dovili ali ništa osjetili nisu. Na ovo pitanje stalno skrećemo pažnju: Da li čovjek dovi: Allahu, otkloni uroke džina? Neki kažu: Kako i čime će me džini ureći? Džini i šejtani zavide sinu Ademovom kao što ljudi zavide jedan drugome. Iblis i njegovo potomstvo zavide sinovima Ademovim do Sudnjeg dana. Zato pitamo jesi li dovio za otklanjanje uroka nanesenog od rodbine, kolega, u školi, zbog snage i zdravlja, i drugih stvari. Kada čovjek dovi da Allah udalji uroke i zavist džina, kaže da je osjetio jače simptome od onih na koje se žalio. Prema tome, ovdje ćeš doviti Allahu da udalji od tebe ovu vrstu ezijeta, ezijete džinskog i šejtanskog uroka. Završili smo i saželi ovu temu. Ostalo nam je da spomenemo liječenje urečenog. Uredu, uradio je ove stvari. Može li čovjek preduzeti druge uzroke? Da. Koji su to uzroci? Postoje propisani uzroci. Kada kažemo propisani, znači da je za njih došao šerijatski dokaz. Kao npr.: “Zemzem voda je za ono za šta se pije.” Prema tome, čovjek može piti vodu s nijetom uništenja bilo koje bolesti, uroka, zavisti, sihra ili nečega drugog. Piti će sa tim nijetom. Može u nju proučiti neke ajete pa piti. Može se njome okupati, ili poprskati mjesto boli i tegobe. Biće koristi Allahovom voljom. Došlo je u šerijatu, također, maslinovo ulje. Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, kaže: “Jedite ulje zejtina i njime se mažite, ono je doista od blagoslovljenog drveta.” Prema tome, čovjek će se mazati ovim uljem tražeći od Allaha berićet ovog ulja za bol na koju se žali. Pa ako bi se na ovo ulje još naučilo, njegova korist bi bila veća i jača Allahovom voljom. Ćurokot. Za njega su došli dokazi da je lijek za sve bolesti ako se na odgovarajući način upotrebi. Med, i on se može koristiti. To su stvari za koje su došli dokazi i predaje – tekstovi. Sena biljka. Ona stomak olakšava, i koristi za mnoge bolesti. Neko će reći kakve veze ima biljka koja čisti i olakšava stomak sa ovim tragovima uroka. Kažemo da probavne biljke, posebno Sena, za nju je došlo pet hadisa, jedan drugog podupiru i jačaju, tako da su hasen – dobri, ta biljka je lijek za svaku bolest osim smrt. Čovjek može uzet nju kao uzrok liječenja. Uredu, a da li postoje druge stvari koje čovjek može koristiti? Potvrđeno je kroz praksu, šerijatsku rukju, i ono što je vezano za nju, u to ulazi i medicina, a medicina potpada pod praksu, uz uslov da u tim praksama nema širka, ili da vode širku, ili liječenju nedžasetom – nečistoćom (krvlju, mokračom, i izmetom i dr.), bez ubjeđenja da uzroci liječe, nego da je Allah iscjeljitelj, ovdje nema smetnje da čovjek koristi neke druge stvari. Potvrđeno je recimo kupanje sa slanom vodom na kojoj su naučeni neki ajeti. U tome ima koristi kod nekih slučajeva uroka.
Da ne dođe neko i kaže da neki učači kažu da je so lijek za urok. Alumen prah – kristalni kamen, da je lijek za urok. Sidr ili lotos, da je lijek za urok. Zemzem, da je lijek za urok. Kažemo da nije tako. Sve su to uzroci koji koriste u nekim slučajevima, dok u drugim ne koriste – bez ikakvih reakcija. To je zato jer su to uzroci. Zemzem npr., po pitanju njega je došao tekst – predaja. “Voda zemzem je za ono za šta se pije.” Ovdje ima dokaz i tekst. Postoji li tekst za so? Nema dokaza. Postoji li dokaz za alumen prah? Ne postoji. Postoji li dokaz za sidr – lotos? Ne postoji. Međutim, kroz iskustvo, ljudi su probali pa su se neki 100 % okoristili. Nekima je koristilo 50 %, dok neki kažu da nisu ništa osjetili. Prema tome, kažemo da su to uzroci koje će čovjek koristiti, njima se kupati, koristiti ih svaki zasebno na svoj način, pa ako bude poboljšanja kažemo “elhamdulillah” jer je koristio nešto od dozvoljenog a ne zabranjenog. Može se isto mazati ćurokot uljem, i nekim drugim uljima. Mnoge stvari čovjek može koristiti pri liječenju od uroka. Neki koriste paru ili dim ćurokota. To smo spomenuli. Doći će ta tema u poglavlju liječenja. Ostalo je jedno bitno pitanje. Onaj u koga urok bude na koži, šta će koristiti pri liječenju? Koristit će ono što koži odgovara, bilo mazanje ili nešto drugo. Čovjek ima glavobolju, recimo, zbog uroka na znanje i pamet koju ima. Šta će raditi? Može mazati glavu naučenim maslinovim uljem. Može udisati paru kuhanog ćurokota, ili nekog jakog mirisa, ili krema i ulja kojima se tijelo maže. Može mirisati miris miska, ili neke druge stvari čiji miris dopire do mozga tako da ima određeni utjecaj. Stavljanje obloga navlaženih tim stvarima na glavu. Također, od jakih uzroka koje smo spominjali jeste šerijatska rukja. Učit će se ajeti u kojima se spominje riječ “ajn – urok”, riječ “hased – zavist”, riječ “n’ime – nimet”, riječ “kuvve – snaga”, riječ “ziine – ukras”, ili nešto drugo, ovisno za šta je vezan urok. Može on sam sebi učiti. Može slušati rukju u kojoj se spominju ove riječi. Može također odabrati neke ajete koji opisuju ono na osnovu čega je čovjek urečen. Ako je u trgovini, imetku, učit će ajete gdje se spominje mal – imetak, izvori opskrbe, Allahovo uzdizanje jednih nad drugim po pitanju nafake, i drugo. Neki kažu da kada uče ili slušaju ove ajete, imaju reakcije. Recimo da ima trnjenje desne ruke, ili njeno njihanje. Zatim osjetim olakšanje, znojenje, i slično. Kažemo “elhamdulillah”. Ili da dovi dovama koje smo spomenuli, svako zasebno svom slučaju. Postoje snimljene kasete – cd-eovi na našoj stranici. Od početka našeg bavljenja rukjom skupljali smo ove ajete. Nije to bilo odjednom. Nije bilo kompjutera. Skupljali smo ajet po ajet dok smo učili. Učili smo ajete o znanju, recimo, pa vidiš pacijent ima reakcije. Ako ga ponavljamo ima još veće reakcije. Zatim bi potražili drugi ajet u kojem je spomenuto znanje pa dobije još veće reakcije. Ajet u kojem se spominje razum, razmišljanje i učenje, još veće reakcije dobije. Pa smo skupljali ajete dok nismo skupili, pa smo ih nazvali “Ajeti znanja”. Zbilja su to ajeti u kojima se spominje znanje. To ne znači da čovjek kaže da su to ajeti za one koji su urečeni zbog svog znanja, i da drugi ajeti nemaju utjecaja. Nije tako, svi ajeti imaju utjecaja, ali ovi imaju više jer spominju stvari za koje je čovjek pogođen i urečen. Žena recimo urečena zbog ukrasa i ljepote. Imati će više reakcija na ajete ukrasa i ljepote, pri ajetima lica recimo: “Neka lica toga dana će blistava biti”, i drugi ajeti. Ako bi slušala ove ajete, ili njima dovila, stvarima koji su u njima: “Allahu, otkloni ili uništi ono što me je zadesilo od muke u mojim ukrasima. Ono što je zadesilo moje lice, moju blistavost. Moju kožu. Imala bi veće reakcije.
Kažemo da će to raditi, zatim doviti prenesenom dovom od Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, kazat će: Euzu bi kelimati-llahi-ttammeti min kulli šejtanin ve hammetin ve min kulli `ajnin lammetin. Povećat će učenje sura El-Felek i En-Nas, i druge ajete. Čovjek će gledati da preuzme uzroke koliko može. Postoje neke kreme za lice, ili neke trave koje se stavljaju na lice i čiste lice. Brašno Lupine također, spomenut ćemo to. Prunus mahaleb, također. To se stavljalo na lice kako bi se očistilo od nečistoće, melasme (chloasma) lica, i bubuljica. Može li čovjek ovo uzimati tako što će na ove stvari naučiti i lice mazati? Kažemo “Da”. Korist će biti veća i bolja Allahovom voljom. Može se isto staviti maska od meda na lice, i rukja slušati. Zatim kaže da osjeti nešto na licu kako se kreće, prvi put tako nešto osjeća. Prema tome, postoje neke stvari koje će čovjek koristiti, a spomenut ćemo ih, Allahovom voljom, mimo ovog seminara, kao vid probanih programa i terapija. Molim Allaha da nam to olakša, i da nas propratite po tom pitanju. Također bitno pitanje, pitanje stalne zaštite. Zašto? Zato što je urok uvijek iza čovjeka. Posebno ako taj čovjek posjeduje nešto mimo drugih. Druga stvar, postoje ljudi koji su lahko podložni uroku, kao što je došlo u priči Džaferove djece, Allah njime zadovoljan bio. Brzo i lahko se ureknu. Postoje takvi ljudi. Vidjet će da je stalno pod urokom, ili da je tome stalno izložen. Zašto? Allahova volja, subhanehu we te’ala. Također, razlog uroka. Naprimjer, žena ima dugu gustu kosu. To je nešto što skreće pažnju. Moguće je da stalno bude izložena uroku zbog ovog razloga. Čovjek, naprimjer, jak, skreće pažnju na sebe svojim tijelom. Kažemo da to skrećanje pažnje izlaže uroku. Šta će čovjek učiniti kako bi izbjegao urok i njegovo ponavljanje? Trudit će sa da promjeni ono zbog čega ga urok pogađa. Naprimjer? Ušao je čovjek kod Osmana, radijallahu anhu, a s njim lijep dječak, Osman reče: “Zašto niste namazali njegovu nune (mjesto između brade i donje usne)?” To jest, što niste stavili nekog crnila kako bi odvratilo i odbilo pogled onoga ko ga gleda. Uđe čovjek i pogleda ovo dijete, čim uvidi njegovu ljepotu vidi i ovo crnilo, ili neku drugu mahanu, pa upita šta je to, tako da se njegov pogled okrene od dječaka. To je propisano. Uz jako bitan uslov: Da čovjek ne misli da će urok bez ovoga ubiti. Nije tako, nego će preduzeti uzrok kako bi se skrenuo pogled sa te blagodati. Nema smetnje u sličnim postupcima. To je spomenuo šejh Ibn Usejmin, Ibn Džibrin, također je prenesen postupak od nekih ashaba velikana, od hulefai-rašidin-a, da nema smetnje u sličnim postupcima. Prema tome, čovjek koji je sklon uroku, vodit će računa kako da se zaštiti, da mu se urok ne ponavlja. Makar to bilo u njegovoj snazi, zdravlju, žena u kulinarskim sposobnostima, svojoj čistoći, okretnosti i spretnosti. Malo će se promijeniti kako ne bi privlačila pažnju u ovakvim stvarima. Također, ako bi se čovjek zaštitio, opet će pokušati koristiti neke terapije jer čovjek ne osjeti urok. Ne osjeti ga sve dok ne počne utjecati na njega. Neki kada sebi otkriju i daju dijagnozu, otkriju da je to već stari urok koji već dugo traje. Prema tome, čovjek će se stalno mazati naučenim uljem, piti naučenu vodu, zaštiti se zikrovima i dovama, Allahu doviti. Neki kažu da se ne žale ninašto, međutim, kada 2-3 dana dovim: “Allahu, udalji i otkloni od mene svaki urok koji me zadesio u tome i tome”, kaže da je nešto osjetio. Prema tome, kažemo da postoji urok kojeg nisi osjetio, i hvala Allahu da si ustrajan na dovi. Nisi stao, jer da si stao postojala bi mogućnost da se urok obnovi i ponovi, da se nakupi na tebe, tako da se poslije napatiš.
Bitno pitanje koje želim napomenuti. Stalno se govori šta treba urečeni uraditi, onome kome se zavidi, opsihreni, a zapostavljamo svoju djecu. Oni koji su stalno uroku podložni, i moguće je da urok bude od nas. Od oca, majke, braće, amidže, tetke, nane. Da, moguće je da bude urok divljenja ili nečega drugog. Staviše, moguće je da bude zavidni urok. Dolaze nam neke poruke od sestara gdje kažu da im majke zavide. Nemoguće, kažemo. Vallahi mi zavidi, kaže. Boj se Allaha, kažemo. Kaže da je majka odsjekla njenu kosu dok je spavala. Tvoja kosa neće biti duža nego moja, kaže. Prema tome, to je zavist. Nemoj oblačiti haljinu bolju od moje, kaže majka kćerci. Na svadbama sječe moju suknju. Nekada mi brani da idem na svadbe, a ona ide. Sređuje se kao da joj je 20 godina, dok ja ostajem kod kuće. Dotle da je cura dobila psihičke barijere i blokade. Neko će reći da je ova majka opsjednuta ili opsihrena. Bilo kako bilo, zavist se dešaje od strane majke prema kćerci, i od majke prema sinu. Oženio se ili ne. Kako da se oženi, pa da zavidi njoj i njemu?! Prema tome, kada govorimo o liječenju uroka i zavisti, treba se voditi računa o sličnim stvarima. Također, čovjek će voditi računa, onaj koji je urečen ili mu neko zavidi, moguće je da taj urok bude popraćen šejtanom koji ga ezijeti mijenjajući stanje do opsjedanja ili sihra. Moguće je da taj šejtan bude sihirbaz. Pa čovjek se zbuni i izgubi, ne zna je li urečen, opsjednut ili opsihren, pa ne zna jel pošo -il došo. Čovjek ovdje treba da sagleda situaciju, da zna kako da se suoči sa svojim slučajem po pitanju liječenja. Mi smo rekli po pitanju ovog seminara da je sažet, ali Allahovom voljom On će nam olakšati kako bi spomenuli u budućnosti terapije i programe za osobe pogođene urokom u ukrasima i ljepoti, snazi, u svom dobročinstvu prema roditeljima, i u drugim stvarima, šta mu je činiti ovisno o svakom slučaju. Uroke koji se bolesnima ponavljaju. Molim Allaha da bude da sam skratio i ujedno pojasnio. Nema smetnje za bolesnika, naravno, da koristi ono što je dozvoljeno. Neko će reći da je probao bijeli luk u slučajevima uroka. Koristio ga je kao mirisanje ili kao mazanje zajedno sa uljem. Ima svoj utjecaj, kaže. Kažemo da nema smetnje inšallah, ali budi oprezan da ne kažeš da imaš lijek za urok i zavist. Uklanja se kroz pet minuta, ili minut, kroz dan, ili odmah. Kažemo da je to laž. Taman da je rekao da ima naučenu vodu koju ako popiješ, ili njome se okupaš, otklonit će od tebe sve duševne bolesti. Kažemo da je lažov. Zašto? Zato što su to braćo uzroci. Pa ako su to uzroci, čovjek ne može sa sigurnošću tvrditi. Naprimjer, sure Felek i Nas. Jesu li lijek? Jesu. Ali nisam izliječen nakon njihovog učenja. To je zato što si uzeo za uzrok a Allah, subhanehu we te’ala, nije dao izun za izliječenje. Uradio sam uzrok ali Allah nije dozvolio izliječenje. Šta kažemo onda? Učenje sure Felek i Nas, kao i učenje Kur’ana, je lijek od uroka i zavisti, Allahovom voljom. Kada? Allah najbolje zna. Kada će biti rezultat, šejh? Allah najbolje zna, kažem. Kada Allah bude htio. Prema tome, laže onaj koji kaže da ima program i terapiju koja kroz tri dana rješava sve uroke, sihre i opsjedanja. Kažemo da takvi lažu. Molim Allaha, subhanehu we te’ala, da izliječi svakog urečenog i zavišću pogođenog. On to može, i neka je salavat i selam na našeg vjerovjesnika Muhammeda, na njegovu porodicu, i sve ashabe.