Programi i terapije liječenja
Es-selamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu. Voljeni u ime Allaha, danas ćemo Allahovom voljom imati deveto predavanje drugog dijela edukativnog seminara za bolesnike na temu “Programi i terapije liječenja”. Slušalac može misliti da će predavanje biti o terapijama i načinu njihovog korištenja. Poenta ovog seminara jeste da bolesnik nauči šta mu je raditi. Mnogi bolesnici koji ovo sada slušaju već koriste različite programe i terapije. Većina je isprobala sve terapije koje su na YouTube-u vidjeli, manje više. Iz tog razloga, dragi moji, ponavljam i kažem, svaki bolesnik koji se želi okoristiti ovim seminarom, neka se Allahu vrati, i za Njega srce veže. Uzročnik je taj koji je stvorio uzroke izliječenja. Postoje propisani uzroci, i imaju dozvoljeni uzroci koje čovjek može prakticirati, međutim, musliman ne veže srce osim za Allaha, subhanehu we te’ala. Neki se više vežu za uzroke nego za Uzročnika, a to je Zaštitnik i Pomagač, subhanehu we te’ala. To je stvarnost. To smo vidjeli. Čak neka naša braća učači rukji kažu da kada govorimo bolesnicima da budu uz i sa Allahom, osloni se na Njega, odgovori da zna, ali želim program – terapiju. Prema tome, on od tebe očekuje terapiju jer misli da je ta terapija jača od veze sa Allahom. Ako se bolesnik ne poduči, sebe ne ojača i učvrsti za jaku vezanost za Allaha, subhanehu we te’ala, za sva stanja i vremena, a dovoljno je da se Allahu preda u pet propisanih farz namaza, pa ako bi ih istinski izvršio upotpunjujući ih, potrudi se u tome, to je kao da je ušao kod Vladara vladara pet puta dnevno tražeći sve što želi i treba. Međutim, ko od bolesnika ovo praktikuje? Ko to od bolesnika kada pristupi nekom farz namazu, preda se i baci pred Allahova vrata? Ko to upotpunjuje abdest, skrušenost, namaz, onako kako Allah zahtjeva i želi, uz upotpunjavanje ruku’a, sedžde, i strahopoštovanja, zatim traži od Allaha?! Zar to nije program – terapija? Zar to nije najjača terapija? Kada kažeš bolesniku da donese vodu, da u nju stavi malo ćurokota, 2 grama naprimjer, sidra – lotosa 5 grama, itd., onda se striktno drži onoga što je šejh rekao i napisao po pitanju terapije. Vidjet ćeš da vodi računa, neki čak zovu, šalju e-mail, tražeći da mu šejh ponovi način upotrebe i pravljenja te terapije kako ne bi pogriješio. Ko to od bolesnika po pitanju svoje veze sa Allahom traži program – terapiju za vezu sa Allahom, subhanehu we te’ala, u otklonjanju ovog belaja – iskušenja?! Većina bolesnika, štaviše, većina ljudi, svi smo potrebni Allaha, imali ili nemali bolest. Čovjek kada ima korist u nečemu, ili od nečega, kaže daj mi reci šta ću raditi. Gdje da idem? S kim da se nađem? Ko je taj s kim ću se naći? Šta ću mu reći? Šta ću mu napisati u molbi ili pismu koje ću mu dati? Hoće li biti prihvaćeno ako napišem na ovaj način? Koja je najbolja forma za napisati? Koje je najbolje vrijeme za predati? Kada otvaraju? Hoću li ovu odjeću obući ili nešto drugo? Hoću li sam ići ili s nekim radi posredovanja? Hoće li me pustiti kod nadređenog? Sve te stvari uzimamo u obzir. Dok sa Allahom, subhanehu we te’ala, čovjek ne mari. Uđe nonšalantno u namaz. Klanja a mozak mu na paši, van namaza. Zatim ustane poslije tog namaza i sluša kasete rukje, ili se maže uljem, ili uči Kur’an brzo, pa kaže da je koristio ovu terapiju, onu terapiju, ali nema fajde. Ove terapije koje bolesnici koriste jesu uzroci od uzroka, međutim, jesi li imao program – terapiju sa Allahom, između tebe i Njega? Da se pred Njega baciš bez ičega. Bez naučene vode, bez ulja, meda, bez tih stvari. Jesmo li to radili? Da posvetiš vrijeme tome. Sjediš u haremu u Mekki, recimo, u itikafu. Većina kaže da nije.
Prema tome, uzet ćeš neke programe – terapije, a najbitnija je obnova veze sa Allahom, subhanehu we te’ala. Vraćamo se ponovo i kažemo da ćemo gledati u osnovu problema. Imaš neke grijehe, moraš ih ostaviti?! Nema fajde da čovjek dovi i u dovi plače, zatim gleda Tv i utakmicu, seriju, film. Sve ove stvari ne idu sa onim što ti želiš od Allaha, subhanehu we te’ala. Čovjek treba dobro obratiti pažnju na ove stvari. Prema tome, najjača terapija – program je da bolesnik razmisli dobro o ovome, da se istinski posveti Allahu, da se pred Njegova vrata baci. Od najjačih terapija, također, prije nego li se bolesnik posluži drugim uzrocima, i mi ih zagovaramo – voda, so, ulje, hiltatu-r-rumi – Rumi mixture (Rumi mješavina), i druge stvari, jeste lijepo mišljenje o Allahu. To je program – terapija. Štaviše, od najjačih programa – terapija. Također, spomenuli smo to u drugim epizodama, povjerenje u Allaha, subhanehu we te’ala, da je Allah sa bogobojaznim i vjernicima. Prema tome, da bi dostigao taj stepen treba da se pogledam i obračunam. Jesam li od iskrenih mu’mina – vjernika? Pa ako sam od iskrenih, onda bi trebao uraditi nešto što će potvrditi tu iskrenost. Jesam li od bogobojaznih, ili je potrebno dodatnog truda kako bi stigao do onoga što bogobojazni rade od noćnog namaza, dobrovoljnog posta, dobročinstva, ihsana, bogobojaznosti? Prema tome, da bi stigao do tih stepeni, to su programi – terapije. Ovi programi i terapije su zapostavljeni. Ibn Kajjim, Allah mu se smilovao, kaže: “Allah, subhanehu we te’ala, kuša svoje robove bolešću kako bi od njih odvojio fizičke bolesti. Iskušaje ih duševnim bolestima kako bi od njih odvojio srčane – duhovne bolesti (oholost, zlobu, zavist, i slične stvari).” Prema tome, bolesnik mora da ponovo razmisli o svom načinu liječenja, o programu – terapiji koju koristi. Postoje programi kako da dostigneš određeni stepen, oslonac na Allaha (Allah je sa mnom, neće me nikada iznevjeriti, to što me je zadesilo, to je samo stanica na koju sam stao kako bi povećao svoj konto dobrih djela, ako se budem nadao nagradi kod Allaha, i kako bi mi se poništili grijesi, kao što je došlo u hadisu: “Rob će stalno biti na iskušenju sve dok ne bude zemljom hodao bez grijeha”). Prema tome, čistim se od grijeha. Prema tome, to je program – terapija. Ovim se čistim od grijeha. Također, postoji program – terapija koja se zove sabur -strpljenje. Ovo je nešto čega je svaki bolesnik potreban. Ima ih koji su izgubili strpljenje i otišli su sihirbazima. Ima ih koji u nekim trenutcima imaju 100% sabura, nekada 50%, a nekada 0%. Zatim ponovo sabura, zatim ponovo padne. Na ovaj način program – terapija neće biti striktna i principijelna. Za sabur su date velike nagrade. Sabur je u Kur’anu spomenut u 99 ajeta. Zašto? “samo oni koji budu strpljivi biće bez računa nagrađeni.” (Ez-Zumer, 10). To je isto program – terapija. Prema tome, program sabura. Zašto da saburam, radi čega? Na Allahovom određenju? Da. Sabur na pokornosti prema Allahu. Sabur u ostavljanju grijeha. Sve ove stvari su potrebne treninga i prakse. Mnogo je programa i terapija koje čovjek neće znati osim ako bude učio Allahov govor, i ono što je došlo u hadisima. Postoji sabur – strpljenje. Postoji tesabbur – ustrajavanje na saburu. Postoji musabera – borba na saburanju. Prema tome, to su deredže – stepeni. Ko to poznaje? Većina bolesnika kaže da ne zna. Kaže da je čitao ajete o saburu, tesabburu, i musaberi, ali nije čitao njihovo značenje. Prema tome, moraš čitati njihovo značenje. Moraš učiti i čitati. Ako se budeš držao ovih programa – terapija, sve što te zadesi bit će ti lahko i neznatno. Ima dobra knjiga od Ibn Kajjima, Allah mu se smilovao, zove se “Knjiga upute za strpljive i zahvalne”. Stalno savjetujem bolesnicima, i učačima rukje, da čitaju ovu knjigu, ne jednom, nego više i više puta. Svaki put kada pročitaš i kažeš da si razumio, naučio, saznao, da ima ispit među prvima bih bio, rekao bih ti opet da ponovo čitaš. Kazao bi: “Subhanallah, ponovo sam se okoristio. Okoristio sam se na toj stranici, na onoj stranici.” Knjiga može biti od koristi, tebi i drugima, pa čak i tvojoj zajednici. Prema tome, to su programi – terapije, također. Neki ljudi kažu, nakon što ih posavjetujemo, da nisu čuli za ove programe i terapije. Mi stalno svojim pacijentima ovako govorimo.
Međutim, teško je da čovjek sve ovo iznese detaljno. Sve ovo je jedan mali dio ove vrste programa – terapija. Prema tome, to su programi – terapije za liječenje. Pitanje nadanja i očekivanja nagrade od Allaha, subhanehu we te’ala, za sve ono što radiš. Ovo potpada pod pitanje sabura. Onaj koji se nada nagradi od Allaha, naći će je. Dok onaj koji se ne nada i ne očekuje nagradu od Allaha, subhanehu we te’ala, uglavnom se neće okoristiti, niti od programa i terapija kojih se pridržaje. Čovjek proučio suru El-Bekare. Zatim pita koji je slijedeći program – terapija. Šejh mu kaže tako i tako. Dok drugi uči suru El-Bekare i razmišlja o njenim riječima. Zatim dovi Allahu govoreći da se nada nagradi kod Njega za svaki harf deset sevapa. Gospodaru, i povećaj mi, umnogostruči mi nagradu. Gospodaru, želim bereket – blagoslov ove sure, sure El-Bekare. Gospodaru, posredstvom ovog dobrog djela izliječi me od uroka, sihra, ili šejtanskog ezijeta. Malo je onih koji ovo rade, i o ovome razmišljaju. Prema tome, ove stvari su od najjačih programa – terapija za liječenje na koje stalno upućujem i pažnju skrećem. Ostalo je pitanje zasebnog slučaja svakog bolesnika, šta mu je činiti. Svaki bolesnik ima sveobuhvatno liječenje, i zasebno liječenje. Ispravno je da će čovjek koristiti uzroke koji su došli u sunnetu. Stvari koje su spomenute. Kur’an je lijek, naprimjer. Rukja, nju znamo. Pljuckanje – puhanje po tijelu, ima svoju svrhu. Pitamo bolesnike da li pljuckaju po svome tijelu dok uče. Kažu da to rade. Kažemo da se potaru po tijelu kada završe. Neki kažu da konstantnu pušu i pljuckaju, i imaju veće reakcije. Neki kažu da pljuckaju u vodu više puta. Kažemo da to, također, ima svoju korist. Pljucka u ulje, u med. Pljucka u svoju hranu. Neko će upitati zar nije dovoljno da kaže “bismillah” i da jede. Kažemo da jeste. Međutim, pljuckanje u hranu po pitanju liječenja ima svoj učinak. Isto što ima učinka naučena voda. Ti piješ običnu vodu sa bismilom. Zašto onda učimo i pljuckamo u ovu vodu i ulje? Kako bi bilo bereketa u učenju koje si proučio. Prema tome, od lakših programa za bolesnike jest da pljucka u sve dostupno. Bilo da je sok, čaj, kafa. Ovaj način će koristiti supružnik sa supružnikom bolesnikom koji ne vjeruje u pitanje rukje, ili ne želi rukju, ili ne želi se mazati uljem, ne želi ići kod učača da mu uči. Kažemo da sve što uđe u tijelo tog supružnika mora biti naučeno. Pa će naučiti na sva pića, vodu, čaj, kafu, i druge tečne stvari. Na predmete, također. Na predmete iz kojih se jede, u kojima se kuha. Pljucnuti će u lonac, makar sa surama Felek i Nas, ili sa nekim ajetima rukje. Zatim dođu rezultati, mašallah, la havle ve la kuvvete illa billah. Elhamdulillah, kaže. Stomak se ispraznio, dobio je proliv. Suprug je bolje, šejh. Počeo je ići u mesdžid klanjati. Prema tome, kažemo da je to jedan od programa – terapija. Prema tome, bolesnik može to raditi. Neki uzmu naučenu vodu i ulje od šejha kao da je to nešto sveto. Ako je od šejha kao da je iz apoteke. Ako ga upitaš da li on uči, kaže ne uči, nego šejh. Nije tako brate. Nije stvar u tome. Osnova je da ti učiš u ovu vodu i ulje. To je drugo ako ne znaš, išao si kod šejha pa ti dao, neko ti naučeno od šejha donio da se mažeš, pa si imao reakcije. Kažemo da možeš proučiti bilo koji vird – učevinu pa da pljucneš u tu vodu, ulje, med, ili bilo šta što ćeš jesti, piti, njime se kupati, ili mazati. Je li dozvoljeno učenje na kreme i slične stvari? Da, dozvoljeno je. Ima fetva od Ibn Džibrina, Allah mu se smilovao. Kaže da nema smetnje da čovjek uči na to. Na hranu? Da, dozvoljeno je. Prema tome, ovo je jedan od programa – terapija koje neki bolesnici ne znaju, a one su jako lahke. Uredu. Šta je ostalo? Većina koriste naučenu vodu, ulje ćurokota ili masline, ili neka druga ulja, o njima ćemo inšallah u nekim drugim predavanjima. Neki koriste med. Šećeraši kažu da ne mogu koristiti med. Med ima različite vrste upotrebe, nije samo za jelo i piće. Kažemo da može za jelo, piće, i mazanje. U predhodnim epizodama smo spomenuli ako bi žena imala urok, može napraviti na svome licu masku od naučenog meda. Neke su rekle da su to uradile, pa su osjetile njihanje i naginjanje. Neke su išle u wc više puta radi mokrače. Neke su rekle da ih je znoj oblio. Neke kažu da su imale bolove u predjelu maternice, i slične stvari. Može staviti med na mjesto boli na tijelu. Naprimjer, ako bi imao akne, i slične stvari.
Ima li med učinka kod sihra? Da, ima učinak po pitanju sihra. Mnogi bolesnici ovo zanemaruju. Zašto? Možda koristi med, međutim, nema reakcija i učinka kako bi on želio, da odmah povrati, ili da dobije proliv, pa kaže da je probao med. Kažemo da treba biti ustrajan u njegovom korištenju. Zašto? Zato što kola sa njegovom krvlju. Ima jak utjecaj i učinak. Ljudi koriste sidr – lotos, bilo samog ili da ga s nečim miješa. Isitnit će ga tako što će ga smrskati, zatim će ga staviti u vodu pa se tom vodom okupati onaj koji ne može ženi prići, ili opsihreni. Čak će se i urečeni okoristiti od ovog kupanja, Allahovom voljom, na ovaj način. Neki koriste lotos sa Rumi mixture, sa soli, sa Alum – Stipsa. Sve ovo ima svoj učinak. Međutim, ima nešto bitno za spomenuti. Pripazite se onih koji lažu, ko god bio ta osoba. Kako laže? Recimo, kaže da ovaj lijek za jedan dan uništi sihr, ili za dva dana, tri ili pet. Kažemo da je to laž. Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, nam je to pojasnio. Rekao je da je ajetu-l-kursijja najjači i najveći ajet u Kur’anu sa velikim koristima. Međutim, vremenski određeno vrijeme izliječena je kod Allaha, subhanehu we te’ala. Niko to ne zna, niti posjeduje, nikako. Moguće je da učač kaže da će dati program – terapiju u trajanju od sedam dana, da koristiš ove određene mješavine, ajetu-l-kursijju, ili sure Felek i Nas, pa ćeš Allahovom voljom uvidjeti razliku u svom stanju, a molim Allaha da bude potpuno izliječenje prije ovog vremenskog perioda. Prije ovih tri ili sedam dana. Ovdje kažemo da je govor razuman i prihvatljiv. Dok, recimo, da neko kaže ako uradiš ovo – desiti će se ovo. Kažemo da za to treba šerijatski dokaz, istinitost i potvrda govora tog učača. Međutim, ono što vidimo sada na YouTube kanalima, nažalost, da će se za jedan dan to i to desiti. Za tri dana ćeš izbaciti sihr. Neki se “klade” na to. Zašto? Misli da je njegova mješavina terapije jaka. On govori generalno. Međutim, da je rekao: “Kroz jedan dan će, Allahovom voljom, sihr izaći kod nekih slučajeva. Kažemo da je moguće, prihvatljiv govor. Zbilja, neki to uzmu pa izbaci ako ima nešto, jer je terapija jaka. Međutim, to se ne desi kod drugih ljudi. Kada taj čovjek tako generalno sveobuhvatno priča, privuče mnoge na svoj kanal kako bi se povećala gledanost, a on zaradio od YouTube-a. To je on što vidim kod nekih učača, proširilo se, koji nisu davali da se ubacuju reklame u njihove video isječke. U tim reklamama se pojavljuju žene, kao i muzika. Kaže da nije odgovaran za to. Bitan je moj video, ko bude gledao preskočit će reklamu. Šta je sa onim koji ne preskoči reklamu pa čudne muziku? Vidi ženu na reklami, bilo koja reklama da je u pitanju. Ko je odgovoran za to? Ti si odgovoran, šejhu, učaču, ti koji ne prihvataš da iko o tebi priča. Prema tome, moramo paziti i biti oprezni po pitanju ovih programa – terapija. Također, programi – terapije koje su dostupne, koje smo spominjali, jeste pitanje korištenja pare – dima. Još uvijek neki govore da je korištenje pare – dima postupak sihirbaza i vračara. Onaj koji koristi paru – dim, on je vračar. Ko koristi “Asafoetida”, Hiltit na Arapskom, to je postupak sihirbaza. To je ružan miris. Kažemo takvima i sličnima da ne govore iz svoje glave, nego da gledaju u govor onih koji imaju znanje, prijašnjih i potonjih. Pogledaj u osnove i temelje medicine i liječenja, i njihov šerijatski propis. Kada to pregledaš, onda reci da si od ranijih čitao tako i tako, od potonjih to i to, i da je osnova takva i takva. Međutim, da dođe čovjek pa prenese neku fetvu, ili govor nekog učača da je rekao tako i tako; a ta osoba ima pratioce na internetu iako je neznalica, a njegovi pratioci ne znaju ove stvari, pa kažu da je istinu rekao, Allah te nagradio, preko tebe Allah je istinu prenio. Koju istinu, a on neistinu govori?! Prema tome, po ovom pitanju kažemo da će čovjek gledati govor uleme, i u temelje medicine koji se slažu sa šerijatom – vjerozakonom. Kako bi kasnije progledao. Koliko je ljudi koji su nas kontaktirali, pa smo im kazali da pogledaju to i to, to i to, zatim kaže da se izvinjava, nije znao. Zašto pričaš ako ne znaš?! Zašto pričaš, i što si sebe stavio u poziciju da pričaš po ovom pitanju?
Neki, kao što smo rekli, dadnu veću dozu terapije od potrebne. Ne zna kolika doza ide. Kaže da je probao. Šta si probao? Možeš uništiti pacijenta. Neki ljudi imaju bolesti, ne odgovaraju im neke trave. Neke doze ne odgovaraju nekima. Kako te doze možeš davati? Kaže da je probao na mnogim bolesnicima. To nije dokaz. Prema tome, bolesniče, savjetujem ti da se zadovoljiš sa naučenom vodom. Sa maslinovim uljem. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Jedite – pijte maslinovo ulje, i njime se mažite, doista je ono od blagoslovljenog drveta.” Koristi ćurokot ulje, recimo mala kašikica sa čašom mlijeka, i drugo. Možeš se njim mazati. Možeš udisati paru iz kuhanih samljevenih sjemenki ćurokota. Staviš glavu nad posudu, pokriješ je, i udišeš paru. Voda treba da bude naučena. Ima učinka. Neki umjesto samljevenih sjemenki stavi veliku kašiku istoimenog ulja pa onda ta para izlazi u lice i tijelo bolesnika. Neki uzmu i stave sjemenke ćurokota na žar pa udiše tu paru ili dim. Po tom pitanju ima dosta priča, nema dovoljno vremena da se spomenu. Neki će se izigravati sa parom i dimom. Vallahi zbog neznanja. Šejh Ibn Baz ima fetvu koju smo mi stavili na našu stranicu, Twitter, i druge stranice, gdje kaže da nema smetnje da čovjek koristi te stvari, bilo da je mirisom, parom, stavljanjem u nos, mazanjem, kupanjem, bilo kako da ih koristi uz uslov da je to dozvoljeno sredstvo. Ćurokot je dozvoljen. Znači mogu koristiti kako hoću. Niko ga ne može koriti. Treba da sredstvo bude dozvoljeno, da ne vjerujemo da samo po sebi liječi, i da nije nedžaset – nečistoća. Bijeli luk nije nečistoća. Dozvoljen je? Da, jedemo ga. Ne vjerujemo u njega? Ne vjerujemo inšallah. Koristimo ga kao jednog od uzroka i pomagača sa rukjom, u slučajevima opsjedanja, ili uroka, kada čovjek izgubi svijest. Možemo to koristiti jer ima jak miris. Tako isto Asafoetida ili Hiltit. Ima ružan miris. Neki kažu da meleki ne ulaze tu jer ima ružan miris. Mi nismo tražili meleke. Pred nama je lijek. Ako bi čovjek jeo crveni i bijeli luk radi uživanja u hrani, a nema prepreke i zabrane po tom pitanju, šta je tek kad je u pitanju liječenje? Puno je fetvi o tome, i drugim stvarima. Čovjek može koristiti sve te stvari, i druge, a to ćemo predstaviti u “Program za svakog bolesnika”. Rekli smo da će se bolesnik zadovoljiti sa naučenom vodom, medom – za one koji nemaju šećer, a postoje vrste koje odgovaraju šećerašima, ili jedna kašika meda neće štetiti. Poenta, dragi moji, nekada nije u mnoštvu, nego u bereketu. Čovjek, recimo, ne može koristiti med. Uzet će malo i reći: “Allahu, ti si rekao u Svojoj knjizi da iz njihovih utroba izlazi piće u kojem je izliječenje za ljude. Gospodaru, uzimam ga s tim nijetom.” Uzet će makar malu kašikicu. Gospodaru, ovo je količina uzroka kojeg mogu uzeti. Prema tome, Allah će inšallah u tome dati izliječenje. Allah je rekao Merjemi da prodrma palmu iako je ona ne može prodrmati. Ona je pružila ruku prema palmi pa je Allah dao da spadnu svježe hurme. Prema tome, čovjek će preduzeti uzroke koliko je u mogućnosti. Biljka Sena, recimo. Čovjek je ne može uzeti da isprazni stomak iz razloga što je bolestan, ili ima obaveza, posao. Kažemo da uzme nešto malo od nje, i kaže: “Gospodaru, ovo je ono što ja mogu uzeti od Sena biljke, za koju je došlo da je lijek za svaku bolest”. Isto i za ćurokot. Čovjek će se potruditi u ovim programima – terapijama. Rekli smo da je to prvobitno tvoja veza sa Allahom. Ostavljanje i udaljavanje od grijeha. Učenje saburu i ustrajavanje na njemu. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Ko se trudi da bude strpljiv, Allah će ga učiniti strpljivim. Dok, onaj koji se ne bude trudio, Allah ga neće strpljivim učiniti.” Bez sabura većina bolesnika ostane na pola puta. Zadovoljit ću se sa ovom količinom. Želio sam da pojasnim ono što sam na početku ove epizode spomenuo, a to je vezanje srca i uzroka za Allaha direktno, subhanehu we te’ala. To je od najjačih programa – terapija. Allahovom voljom, spomenut ćemo uskoro liječenje i programe – terapije uroka, sihra, i opsjedanja, zasebno svaku vrstu, we selamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu.