Duševne bolesti

Es-selamu alejkum we rahmetullahi we berekatuhu.

Dragi moji, dobro došli ponovo na edukativni seminar za bolesnike/pacijente, drugi dio – prvo predavanje. Naslov predavanja je ‘Duševne bolesti’. U prvom dijelu smo pričali da bolesnik mora da uči o vrstama duševnih bolesti, njihovim simptomima, i drugo. Danas želimo dati pojednostavljen osvrt na ove duševne bolesti. Pojasnili smo da je ovaj seminar sažetak, i da je on ključ bolesniku kako bi počeo da istražuje, uči i čita. To bi morao raditi. Rekli smo da seminar, svaka epizoda, da je povezana sa onom poslije nje. Neće doći pa pregledati naslove govoreći: ‘Želim da vidim akidu bolesnika’, ili ‘Šta su to duševne bolesti’. Ne! Seminar je u nastavcima, od prvog do drugog dijela, ako bi bio i treći dio, Allahovom voljom, mora biti povezan u svim ovim epizodama, a to su kratke epizode. Duševne bolesti. Time mislimo na: Džinski dodir, urok i zavist, sihr, i psihičke bolesti sa svim svojim vrstama. Uredu! Prvo ćemo govoriti o džinskom dodiru. Prije nego to spomenem, većina bolesnika je upoznata s tim, međutim, želim pojasniti bitnu stvar, a to je da se u ovo vrijeme proširio govor da šejtan ne ulazi u čovjekovo tijelo. Mezheb Ehli Sunneta i džemata je da džin može ući u tijelo covjeka, i u njega se nastaniti. To je istina i to je ispravno mišljenje. Puno je dokaza za ovo. Od dokaza je ono što je došlo kod Muslima, da kada se čovjeku desi zijevanje u namazu treba da se sustegne, ili da stavi ruku kako bi spriječio ovo zijevanje. Zašto? Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Doista šejtan ulazi.” Ulazak uvijek bude s vana unutra. Riječi Allaha, subhanehu ve te’ala, u suri El-Bekare: “… kao što će se dići onaj koga je dodirom šejtan izbezumio,” (El-Bekare, 275). Razišli su se po pitanju tefsira ajeta. Neki su rekli da je dodir vanjski. Dodir s vana. Dok su drugi rekli da je dodir tako što uđe unutra, u tijelo čovjeka, pa ga izbezumi govoreći njegovim jezikom. Ta stvar je zastupljena u knjigama Ehli sunneta i džemata. Ovaj dodir je izludio mnoge bolesnike. Zašto? Zato što ode kod učača ili vidi neke simptome pa kaže da je bolestan od džinskog dodira. U meni je džin. Kažemo ‘Ne!’. Stvar nije takva. To ćemo inšallah spomenuti u sljedećim epizodama. Željeli smo samo pojasniti i spomenuti naziv ovog džinskog dodira. Zašto šejtan opsjeda čovjeka? Šejtan opsjeda čovjeka zbog toga što je pogođen urokom ili zavišću. Došli su slabi hadisi da je urok istina, da ga prati šejtan, ili da ga prati  zavist čovjeka. Međutim, stvarnost je svjedok, a ulema je o tome govorila. Stvarnost koju vidimo na rukjama, na istinskoj i pravoj rukji, ne izvrnutoj i unakaženoj, na kojoj neki učači umisle bolesnika da je opsjednut i da je džin govorio njegovim jezikom, a može biti da je bolesnik pričao. Neke neznalice iskoriste ovu stvar, ili neki koji žele da postanu poznati, dok postoje stvarni slučajevi gdje šejtan progovori. Neko će možda kazati: Kako to? Možda progovori jezikom koji nije jezik te osobe. Neobrazovan čovjek, iz pustinje, a njegov glas drugačiji i priča recimo Engleskim jezikom. Reći ćemo: Šta je ovo? Čovjek ne zna ni Arapski. Šta to znači? Neki stranci recimo. To smo puno vidjeli u Albaniji, uči Kur’an. Upitamo: Je li učio učenje Kur’ana? Kažu da nije.

Kako onda da uči Kur’an na ovaj način? Uči suru Es-Sedžde, i druge. Nikada nije učio Kur’an, pogotovo na ovaj način. Kažemo da su to simptomi koji pokazuju stvarnost, da li je opsjedanje i dzinski dodir stvaran u tijelu bolesnika, sa svim kriterijima za koje učač može reći da je slučaj opsjedanja i džinskog dodira, ili je to samo govor koji bolesnik priča, informacije koje već zna on i ostali ljudi, a ovu stvar nećemo prihvatiti kao džinsko opsjedanje. Rekli smo da može biti zbog uroka ili zavisti, ili da bude zbog sihra. Sihirbaz odredi svoje pomoćnike od šejtana, marida, i drugih, da opsjednu tog i tog, tu i tu, da je opsjedne tako i tako, da je napada tako i tako, da uđe u njeno tijelo tako i tako, da se nastani u mokraćnom mjehuru tako i tako. Ne vjerujemo sihirbaskim knjigama ali to je stvarnost. Dođe bolesnik i kaže da ima neku tačkicu koja je jasno vidljiva, kao crnilo, čak i doktori ne znaju šta je: “Ne znamo šta je to. Ne možemo uraditi operaciju, dat ćemo ti neke lijekove.” Ali ništa se ne promjeni. Međutim, nakon liječenja Kur’anom, i nakon što džin koji je u ovom tijelu progovori, i kaže da je smješten u određenom dijelu tijela, bude mu naređeno da izađe, ili koristeći terapiju bolesnik kaže da osjeća da se nešto u mokračnom mjehuru kreće, ili u debelom crijevu, ili negdje drugo. Zatim kaže da je to nešto izašlo i otišlo. Kažemo mu da ode kod doktora da uradi snimak, pa mu doktor kaže da je sada sve uredu. Šta si uradio? Kaže da je išao učaču rukji koji ga je liječio Allahovim govorom, subhanehu we te’ala. Ovakvi slučajevi su uredu. Međutim, da dođe čovjek i kaže da je džin tu i tu nastanjen, u prostati ili mokračnom mjehuru, gdje je dokaz za to? Kaže da je džin tako rekao. Kažemo da je to laž. Ne vjerujemo sve dok se ne objedine stvari kod učača koji poznaje te stvari, i kontroliše takve slučajeve, jer nije dovoljan jedan slučaj, kao što je potrebna kontrola kod doktora kako bi se ta stvar jasno pokazala. Ima jedna osoba, ranije sam spominjao njegovu priču,  imao je okršaj sa zmijom u svojoj državi – Jemenu gdje je ubio zmiju, pa je te iste noći vidio zmiju kako se opružila na njegovom boku, pa je ostao paraliziran. Nije se mogao kretati. Dugo godina je ostao paraliziran ne mogavši se kretati. Išao je doktoru gdje su mu kazali da ima crne tačkice na mozgu kao da je imao udar. Vrlo jasno. Poslije rukje, a bio je Ramazan, Allahovom dobrotom, jedan šejh od kojeg smo učili mu je proučio rukju pa je čovjek ustao i otišao svojoj ženi koja je plakala, zatekbirala, i Allahu se zahvalila. Zatim je otišao u bolnicu u kojoj se liječio tri godine, doktori i svi u bolnici su se začudili jer ga poznaju. Jedan doktor mu je rekao, a bio je Sudanac, poznavao je ove stvari, upitao ga je šta je uradio. Odgovorio je da mu je šejh učio pa je ustao na svoje noge. Otišli su i uradili snimak glave i nisu našli cne tačke koje su medincki dokaz da utječu na tijelo kao udar i slično. Prema tome, kažemo : “Zašto mu se desio ovaj džinski dodir ili opsjedanje? Zbog uroka ili sihra?” Kažemo “Ne!” To je bila osveta džina iz razloga što je ubio džina utjelovljenog u tu zmiju koja se njemu i komšijama kao takva pokazala. Prema tome, možda bude urok ili zavist, ili sihr od sluga sihirbaza, a može biti i osveta. Bilo da je to htio ili nehotice. Jedan koji ima epilepsiju kaže da su bili u pustinji zabavljajući se bacanjem kamenja jedni na druge. Kaže da je bacio kamen na prijatelja pa je vidio da je kamen u pola puta udario u nešto i odmah spao. Začudio sam se, kaže. Poslije su počeli simptomi. Pa je istu noć imao padavicu. Bila je srijeda. Svake sedmice u srijedu navečer bi imao epilepsiju-padavicu. Četvorica smo mu učili ali bespomoćno. Poslije sa terapijama i učenjem kod nas i kod drugih učača, i koristeći terapije, Allahovom dobrotom počelo se stanje poboljšavati.

Zašto? Kaže šejtan, kada je progovorio, da je išao svojim putem pa ga je kamen pogodio. Zašto me je pogodio?! Nije te vidio, kako će te gađati, rekli smo. Koliko se desi ovakvih slučajeva za koje se ne vodi računa. Također ono što se dešaje kod nekih žena, šejtan progovori njezinim jezikom, a ona ima simptome koje je medicina nemoćna izliječiti, a ona godinama slaba i bolesna. Poslije učenja pokažu se simptomi da je sve to zbog šejtanskog uznemiravanja jer ga je posula vrelom ili vrućom vodom, bilo u kuhinji ili u wc-u, ne izgovorivši bismilu. Pa je džin nasrnuo na nju ili njenu djecu iz osvete zbog ovoga. Jedan je, kao što smo rekli, imao nesreću. Auto se isprevrtalo i to preko džina tako da su ga kasnije uznemiravali, a on povrijeđen u bolnici 2-3 mjeseca. Pored toga džin ga je ezijetio iz osvete svako malo sve dok nije ostario. To mu se otprilike dešavalo 19 godina a nije bio svjestan u čemu je problem. Svako malo aritmija, glavobolja, bol, osjećaj da će umrijeti. Ode u bolnicu pa mu kažu da je zdrav. To je sve psiha, kažu. Ti si psihički slučaj.

A čovjek je, Allah ga blagoslovio, obrazovan, ima biznis, i sportista. Kada je počeo sa rukjom stvari su se razjasnile, i hvala Allahu stanje se popravilo, izliječio se. To što ga je bilo obuzelo  unijelo se i u bračni život sa ženom. Prema tome, to sam htio kazati, da džin može ući u čovjekovo tijelo. Moguće je da ga ezijete s vana a on misli da je opsjednut iznutra u tijelu. Recimo da osjeti udarac, bol u leđima ili nozi, pa kaže da ima džina pri sebi. Zatim ode kod nestručnog učača rukji pa tokom učenja zadrhti noga pacijenta. Da li to znači da je džin ušao u tijelo? Kažemo da je moguće. U većini slučajeva je tako. Ako upitaš učača je li siguran. Neki će reći da su sigurni, pogledaj, on je sada u tvojoj nozi. Kako si ga vidio i saznao? Kažemo da je to laž. Pokret noge nije prirodan, iako neki pacijenti, nećemo reći da su psihički slučajevi, međutim, kada osjeti nešto na svojoj nozi pusti je da se pomjera, i pusti je da se još više pomjera. Kažemo mu da učvrsti svoju nogu. Ako bi je ukrotio, rekli bi smo ‘elhamdulillah’. Ako je ne može ukrotiti i učvrstiti, sama se pomjera, onda kažemo da je to džinski ezijet. Ako bi se poprskalo naučenom vodom na ovu nogu pa pacijent kaže da je osjetio da je nešto izašlo iz noge, kazati ćemo ‘elhamdulillah’. To je ono spoljašnje, što je vidljivo nama, iz našeg iskustva, da je to znak izlaska. Jedan kaže da nije osjetio ništa da je izašlo, nego je osjetio da je nešto bilo pribijeno i priljepljeno uz njegovu nogu, pa se odmaklo. Kažemo da je možda  to ‘nešto’ držalo tvoju nogu. Kada bi čovjek ovako držao moju ruku tresući je, to može uraditi, da li to znači da je njegova ruka u mojoj ruci? Ne. Nego vanjski utjecaj. Tako isto džin može uraditi slično. Može da pokreće lice čovjeka, desno – lijevo. Pitamo takvog bolesnika, nećemo ga ostaviti kako neki, Allah ih uputio, kažu: “Pogledaj kako mu se glava pokreće, džin je pokreće. U njemu je.” Kažemo mu da se strpi, pa upitamo bolesnika kako i šta osjeća. On kaže da osjeti da ga neko uhvati za podbradak a zatim pokreće njegovu glavu. Kada pljucneš, on onda kaže da je to ‘nešto’ otišlo. Kod nekih je suprotno. Kaže da osjeti nešto unutar tijela. Drugo tijelo u mome tijelu.  Nekada neki kore i poriču učačima rukji ove stvari. Kažemo im da nisu bili sudionici mnogih slučajeva. Još uvijek doživljavamo nove slučajeve koje do sada nismo vidjeli i imali. Desi se da se nešto kreće ispod kože, nešto kao miš, kuglica, ili jaje. Kreće se i skuplja na određenom mjestu. To znači da to ‘nešto’ je u tijelu. Mislim da je stvar sada jasnija. Prema tome, to je šejtanski dodir ili šejtansko opsjedanje kada džin uđe u tijelo. Uredu, ali da li imaju mogućnost preobraćanja u likove? Da, imaju tu mogućnost.

Da li kolaju krvotokom? Da. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: “Šejtan kola čovjekovim tijelom kao što krv kola krvotokom.” Može da uđe u vene u krvotok i da u njemu kola. To je govor Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Nekada će neko reći: “Kolika je veličina ovog džina?” Reći ćemo da Allah najbolje zna. Kakav je njegov izgled? Allah najbolje zna. Prema tome, džin ima mogućnost, bio velikog ili malog tijela, ne znamo njihove konstrukcije tijela, niti poznajemo njihove izglede na kojima ih je Allah stvorio. Osim što znamo da se mogu pretvarati u likove. Možda se pretvori u lik insekta, možda u lik slona, ili nešto drugo. Kako uđe u tijelo čovjeka? Allah najbolje zna. U šta se pretvori unutra u tijelu? Allah najbolje zna. Jasno?! To će se kasnije pokazati i iskazati ako bude od onih koji stalno izgled mijenjaju u lik čovjeka, životinje, ili insekta. Kažemo da će način liječenja biti na određeni način koji ćemo inšallah spomenuti. Prema tome, rekli smo da ovo opsjedanje i džinski dodir bude zbog zavisti. Ko mu je pozavidio? Kažemo da džini zavide ljudima kao što insan zavidi insanu. Tako isto džini zavide insanima. To smo spomenuli u prvom dijelu seminara, da Iblis i njegovo potomstvo zavide Ademu i njegovom potomstvu do Sudnjega dana. Ne žele da budu muslimani. Moguće je da džin opsjedne čovjeka muslimana bezrazložno, tek onako. Bezumnici od džina. Tako da ga ezijeti i sveti mu se. Ili da ga uznemirava u njegovoj kući, i slično. Druga stvar, mi želimo od bolesnika da ode i pogleda našu web stranicu dr. Halida El-Hibšija, ili www.alroqya.com kako bi se još više okoristio u ovome. Moguće je da ovo opsjedanje bude iz ljubavi. Voli ga pa ga iz tog razloga uznemirava. Opsjedne ga. Zašto? Njihova ljubav se razlikuje od ljudske ljubavi. Šta džin želi? Kaže da želi da ta žena bude njegova. Moguće je da je izobliči, našteti njezinoj kosi, ili je opsihri kako bi se od nje udaljili ljudi a ona postala njegova. Taman da joj našteti teškom i ružnom bolesti, nije ga briga. Bitno je da je ona njegova. Bitno je da je ona njegova. Koliko smo samo slučajeva vidjeli. Spomenuto je od šejha islama Ibn Tejmije, od Ibn Kajjima, i Ibn Mufliha, i od drugih, da su bili savremenici sličnih slučajeva. Mnoga druga ulema muslimana također. Tema uroka i zavisti je također odrađena i ona je na YouTube kanalu tako da čovjek može otići pogledati dva isječka, dva dijela, gdje je pojašnjen urok, njegova snaga, utjecaj, na šta utječe sve, i zaštita od njega. Sve je tu u ova dva video isječka. Također je na našoj stranici, na stranici šerijatske rukje, bolesnik će povećati svoje znanje i horizonte. Međutim, ovdje želimo spomenuti generalno nešto: Da je urok istina, da može svojom snagom doći do ubistva čovjeka ili njegove smrti. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže: „Većina onih koji umiru iz mog Ummeta poslije Allahovog kada’a i kadera umiru od uroka“.  Prenosi El-Bezzar sa dobrim lancem prenosilaca. Također skrećem pažnju da su neki počeli unositi sumnje u ovakve hadise. Dođe onaj koji kritikuje i priča pa kaže da je hadis “Urok je istina i prati ga šejtan, dok je zavist sina Adema popraćena šejtanom” , da je slab hadis. Dobro, ali zašto ne spomeneš vjerodostojne hadise o uroku. Zašto ne spomeneš ajete koji su došli po pitanju uroka? Allah subhanehu ve te’ala kaže: “Skoro da te nevjernici pogledima svojim obore kad Kur’an slušaju, govoreći: “On je, uistinu, luda!”” (El-Kalem, 51). Što znači da bi te uklonili, epilepsiju izazvali, ubili te očima, urokom i zavišću. Zašto ne spomeneš ovaj ajet i njegov tefsir. Zatim dođeš sa ovim hadisima kod običnih ljudi, i oni koji su tek rukju upoznali, kažu Allah uputio učače rukji, koriste slabe i lažne hadise. Ko je tebi to rekao? Jesil ti muhaddis ili učenik hadisa? Međutim, ne poznaje hadise. On je onaj copy-paste. Vratio se na govor određenog šejha po pitanju ovog, na njegovu ocjenu hadisa. Dok se drugi vratio na ocjenu hadisa određenog cijenjenog učenjaka. Ako su se razišli, nikoga ne možeš na nešto prisiliti. To je stvarnost. Prema tome, pitanje uroka je istina. Hadis je došao ovako: “Urok je istina.” Zavist isto. Šteta uroka je jasna. Možda će neko reći: Zašto uveličavamo ova pitanja? Kažemo da živimo u vremenu kada su se proširile ove bolesti. Neko će reći: A za vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem? Kazat ćemo da za vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, nije bilo svinjske gripe, ptičije gripe, niti korone, i sličnih bolesti. Međutim, šta se desilo kad su došle ove bolesti? Kod muslimana samo, ili u čitavom svijetu? U čitavom svijetu. Svi pruzimaju potrebne mjere, vakcinaciju, upozorenja, medijsku halabuku. Zašto onda ne bi isto uradili sa urokom i zavišću, za koje Vjerovjesnik, sallallahu alejhi ve sellem, kaže da najviše iz njegovog ummeta umiru od uroka? To odbacujemo i zanemarujemo. Ili dođe neko pa kaže da ne plašimo narod. Kažemo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, to rekao svojim plemenitim drugovima – ashabima. Najjačim ljudima, koji su se čvrsto na Allaha oslonjali, postačima, onima koji su noći provodili na namazu. Kaže im: “Tražite zaštitu od Allaha od uroka.” Zašto? Zar se nisu oslonili na Allaha, zašto im to govoriš Allahov Poslaniče? Zato što je urok opasan, i potrebno je da musliman, ashab, da zatraži utočište kod Allaha od uroka, u vrijeme kada nije bilo uroka kao sada u ovom vremenu. Bili su siromasi, nije bilo mode, niti ovog raskošnog bogatstva kao sada, niti ove današnje razonode da bi čovjek u to gledao i zagledao se. Pored toga im govori ovu stvar. Šta bi bilo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, u našem vremenu? Pa da bude upitan: “Allahov Poslaniče, šta misliš o uroku u ovom našem vremenu?” Odgovor ćemo prepustiti vama. Prema tome, ovo je druga duševna bolest koja pogađa mnoge ljude i djecu. Posebno zbog onoga što se prenosi preko mobitela: ” Pogledaj kako mi je sin lijep. Kakva mu je lijepa kosa, oči, blizanci. Pogledaj ovu hranu kako sam je napravio. Sve ja to pravim. Pogledaj ovu haljinu, frizuru. Pogledaj nokte, narastu mi za dva dana.” Sve ove stvari donose urok čovjeku. Čovjek može sam sebi proizvesti urok. To ćemo Allahovom voljom spomenuti i obrazložiti. Rekli smo da su sva predavanja povezana jedna s drugim. Treća stvar je pitanje sihra. Pitanje sihra koji je duševna bolest. To je iz razloga što prvo utječe na dušu čovjeka. Da li utječe na ekstremitete i organe? Sve ove bolesti utječu na ekstremitete i organe. Čudim se za onoga koji kaže da je učač rukji a zatim kaže da ove bolesti utječu samo na dušu a ne na organe. Kažemo da je pogriješio. Utječu na organe. U ajetu se spominje da ga je šejtan dodirom izbezumio. Dakle utječe na njegovo tijelo a ne samo na dušu. Ruka mu se pomjera, padne, izbezumi se, dobije epilepsiju. Šta je to? Utjecalo je na njegove organe i ekstremitete. Urok također. Dobije napade, razboli se, organi izgube svoju funkciju, kao bubrezi, i funkcije tijela. Tako isto kod sihra. Ima ga koji razboljeva, ubija, ima ga koji izazove ludilo kod čovjeka. Čovjek kada poludi, šta se desi u njemu? Svi njegovi postupci se promjene, postane luđak. Udara, krade, bježi od kuće, radi stvari koje se ispoljavaju preko organa i ekstremiteta. Ovaj sihr je također u vremenu kada je više zastupljen. Zašto? Ljudi su se udaljili od Allaha, subhanehu we te’ala.

Od Allahovog puta, subhanehu we te’ala. U čitavom svijetu, ne samo kod nas. Razonoda se proširila, mobiteli sa svim što je u njima i s njima, grijesi su se umnožili. Prema tome, broj šejtana se povećava i proširuje. Nekada ljudi govore da ne znaju ko bi im mogao napraviti sihr. Uvidjeli smo a uvidjeli su i bolesnici, mnogi od njih su nijekali sihr, kao i njihove porodice, ali kada su se stvari otkrile i sihr pokazao, rekli bi da su povjerovali u ono što su učači rukje rekli. Zato onaj koji priča o učačima rukji, uzima tamnu stranu od onih koji su izobličili i unakazili sliku rukje. Kažu: “Pogledajte šta su napravili. Šta su uradili.” Zašto ne pričaš o lijepim stvarima koje su se desile posredstvom učača rukji? Nadamo se da će doći čovjek koji će pričati o pozitivnim stvarima koje su se desile kod učača. Allah subhanehu we te’ala kaže: ”Neka vas mržnja koju prema nekim ljudima nosite nikako ne navede da nepravedni budete! Pravedni budite, to je najbliže čestitosti, ” (El-Maide, 8). Prema tome,dragi moji, neko će reći da stvar sihra nije bila tolika u vrijeme Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem. Kažemo “Da”. Nije bio zastupljen ovoliko. To smo spomenuli u prvom dijelu. U našem vremenu sihr se umnožio i povećao, još će se umnožiti , i još će se umnožiti. Postoji plan da se razum ljudi okrene, posebno muslimana, da je sihr laž kako bi ljudi bili ezijećeni od šejtana. Ako bi ti rekao da je opsihren. Rekao bi ti da si nastran, devijantan. Ovaj govor se pojavio i kod nekih učača rukji koji su friški u rukji, par godina, imali su nekoliko slučajeva gdje su uvidjeli da su to psihički slučajevi, pa su počeli pričati. Jedan na svojoj stranici na internetu priča i kori one koji su u tom polju prije njega bili. Da je bogdom s njima sjeo, pitao ih, kazavši da je to i to uvidio a vi ste u tome više i iskusniji ste, pa da vidi šta će mu reći i čime će ga nasavjetovati. To je što sto tiče sihra. Njegova tema je jako velika. Čovjek mora biti obrazovan, neće gledati samo šta Arapi imaju od sihra, nego šta Zapad ima. Sihr se puno proširio. U Indiji, Africi, Južnoj Americi, i drugim državama. Gdje god odeš naći ćeš sihr. Vjeruju u sihr. Njime trguju. Dok mi ćemo govoriti da je to izmišljotina, laž, ne vjerujemo u to. Ako nećemo vjerovati onda ne vjerujemo da je Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, bio opsihren, i da su neki ashabi, Allah s njima zadovoljan bio, bili opsihreni. Desilo im se šta se desilo. To će razuman čovjek reći i potvrditi. Prema tome, to je duševna bolest koja utječe na čovjeka u mnogim i raznim poljima. Bolesnik se može vratiti na našu web stranicu i pogledati neke seminare koje smo radili kako bi naučio i proučio temu. Zadnju stvar koju sam htio spomenuti jesu psihičke bolesti. Ili kako kažu ‘psihotjelesne’ bolesti koje pogađaju dušu i tijelo. Svidio mi se govor jednog starijeg doktora, ne sjećam se njegovog imena, ali je Egipćanin, kada je bio upitan o ovoj temi. Čovjek bi predpostavio odgovor: “Da, psihičke bolesti…” “Zapad kaže…”. Prvo što je spomenuo bio je govor Allaha, subhanehu we te’ala, u suri En-Nas: “Reci: “Tražim zaštitu Gospodara ljudi, Vladara ljudi, Boga ljudi, od zla šejtana-napasnika,””. Prvo to, kaže. Prema tome, ovu temu je vratio, njen početak i kraj, na ovog šejtana napasnika koji donosi i šapuće u prsa muslimana razne i mnoge belaje. To podpada pod sve što snalazi psihičke i duševne bolesnike. Sve što pogađa psihičke i duševne bolesnike. Prema tome, ako bi htjeli da pobrojimo sve psihičke i duševne bolesnike: Moguće je da bude džinski dodir il’ opsjedanje, sihr, urok, a možda bude zbog psihičkog šoka – velika žalost, događaj kojem je osoba bila izložena, gubitak neki, nemanje sabura, nemanje pouzdanja i vjere u Allaha, ljutnja, vezanje za dunjaluk, ljubav prema imetku, mnoge stvari mu mogu ovo izazvati. Našli smo da je većina istinskih mu’mina – vjernika daleko od ovih psihičkih bolesti.

Kada bi otišao kod psihologa i psihoterapeuta, otiđi i sjedi na stolicu u holu, pa pogledaj ko ide na ta mjesta. Vrlo mali broj dosljednih praktičara vjere idu na ta mjesta. Mali broj. Također, kada bi ti praktičari vjere dosljedno i istinski razumjeli vjeru, izbavili bi se iz tog problema. Spomenuti ćemo nešto od tih stvari. Kada muslimana zadesi nevolja a zna da ga je Allah, subhanehu we te’ala, iskušao, pa kaže ‘Inna lillahi we Inna ilejhi radži’un’ i zahvali se Allahu, otići će vesvese i utjecaj šejtana od njega po ovom pitanju. Žena koja je došla u pola bitke pa vidjela svoga sina ubijenog, a Poslanik joj reče da osabura, ona se ne osvrnu na njegov govor, pa kad joj bi rečeno da je to Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, ona reče da će osaburiti, pa joj Poslanik reče da je sabur kod prvog udarca. Zašto? Mnoštvo plača i nemogućnost strpljenja, da stane na određenoj mjeri, to ga odvodi i uvodi u psihičku i duševnu rastrojenost. Depresija, vesvese: Sin mi nije umro, otac mi nije umro, supružnik mi nije umro. Pa počnu ta umišljanja i fantaziranja. Tu šejtan poveća svoj utjecaj, i povećaju se vesvese duše. Mnogo je stvari koje bi čovjek mogao odrediti, ograničiti, i sebi podčiniti u ovom polju. Sihr, kakve veze ima sa psihičkim i duševnim bolestima? Ludost, čovjek ostao bez pameti, postao podvojena ličnost, i drugo. Našli smo rabote sihra kod ovakvih slučajeva. Spomenuli smo priče o ovome. Od tih priča je žena za koju sam i sam mislio da ima psihičku bolest. Žena se dere: “Ovce .. Brda.. Ljudi… Pogledaj!” Zatim kaže da je sihr iza ormara. Sihr je iza ormara. Sihr je iza ormara. Rekao sam sinovima da odu sa osobom koja će uništiti taj sihr, pa su rekli da su našli sihr. Kažu da su ga našli, i čim su ga otvorili, majka se vratila u normalu. Šta da kažemo za ovu, da glumi? Da li je ovo psihička smetnja? Da li je podvojena ličnost? Kao da pališ i gasiš svjetlo. Sad dobro, sad nije. Nemoguće. Imali smo ovakvih slučajeva. Drugi mimo nas su imali sličnih slučajeva. Međutim, treba sabura, znanja, i pratnje slučaja. Zato zamjerim onome koji kaže da za rukju nije potrebno učenje i znanje. Dovoljno je da proučiš fatihu. Kažemo “Izvoli!”. Što bi naša izreka rekla: “Hajde na mejdan, ah taj mejdan.” Neću reći da je to izazov, međutim, žalosno je i sramota da priča ovako a ne zna s kakvim se patnjama i slučajevima ljudi susreću. Postoji sihr ludosti. Postane luđak. Da, postane lud. Postoji sihr krađe. Čovjek ide u krađu. Hoćemo li uzeti njegovu ruku i odsjeći je? Ne! Zato je od razuma sudije kada mu dođe osoba, da pogleda njegovo stanje, da ne bude brz u donošenju suda. Spomenuto nam je da je jedan sudija, u našoj državi, kojem su doveli optužene osobe za ubistvo; stali su pred njega pa je vidio jednog od njih da je uznemiren (drhti, trese se). Pa je pričao s njim i uvidio da njegova uznemirenost nije od straha. Ima belaj pri sebi. Nevolju. Kada ga je odvojio po strani, i kada mu je proučena rukja, pokazalo se da je opsjednut, ima džinski dodir, belaj je pri njemu. Džin je progovorio iz njega. Presudio je ostalima jednu presudu a njemu drugu. Zašto? Ovaj je bolestan. Neće se smatrati kao ostali. Prema tome, ovaj slučaj ima svoje objašnjenje. Ovo je ono što sam na brzinu htio reći. Naravno, ne negiramo ulogu medicine ovog polja, po pitanju duševnih i psihičkih bolesti. Ima bitnu ulogu. Čovjek neće reći: Kur’an samo. Kažemo da su se stvari promjenile. Kažemo, kao savjet, da osoba nije spremna, nije u vremenu ashaba. Ne zna tevhid – monoteizam, propise kadera – odredbe, niti zna zašto živi na dunjaluku.

Nije kao ti, učače rukji. Nemoj mi zamjeriti, ali kažem sebi i svojoj braći: Ako te glava zaboli, i uvidiš da je glavobolja zbog uroka ili sihra, hoćeš li samo učiti sebi Kur’an, ili ćeš uzeti i tabletu protiv bolova? Stvarnost je da ćeš morati uzeti tabletu protiv bolova, i učiti na vodu ili na nešto čime ćeš se namazati, ili pojesti. Koristit ćeš taj lijek i doviti da Allah otkloni od tebe ono što je pri tebi od duševnih bolesti. Prema tome, zašto zamjerimo i korimo našu bolesnu braću ako bi se obratili doktoru da bi uzeli nešto što će ih smiriti. Čovjek ne spava 3 ili 5 dana. Učio sam mu Kur’an a on kaže da još nije spavao. Rekao sam mu: “Brate, idi doktoru i kaži mu svoj slučaj.” Kaže da mu je dao nešto za spavanje. Kažemo da nema smetnje. Uzmi i koristi to u periodu dok se liječiš kod nas. Neki dođu i kažu: “Hvala Allahu, bolje sam. Hoću li prestati sa tabletama?” Kažemo “Ne!”. Idi kod doktora i reci mu da si bolje. Pitaj ga može li ti promijeniti terapiju. Pa ti on kaže da umjesto dvije tablete uzimaš jednu. Poslije bude još bolji. Šta sada šejh? Kažemo da ide doktoru i kaže da je bolje, pa će mu doktor reći hoće li prestati uzimati tablete. Neki, Allah ih uputio, kažu: “Ostavi tablete. To je otrov. Ne pij ih!” Kažemo: “Brate, stvar nije takva.” Molim Uzvišenog Allaha da sam pojasnio nešto od ovih duševnih bolesti o kojima ćemo inšallah govoriti. Još uvijek sam zahvalan na prijevodima video isječaka seminara, prvog dijela seminara, iako je bilo kašnjenja od nekih, Allah ih nagradio. Allah neće dopustiti da propadne nagrada dobročinitelja. Također, dragi moji, napominjem, da ne dođe neko i kaže da je seminar manjkav, kažem da ne možemo svo to znanje staviti u pojednostavljenje seminare – kurseve, na ovaj način. Neko može reći: “Treba da bude opširan.” Kažem: “Brate, ne govorim broju od 20-30 osoba. Obraćamo se velikom broju ljudi. Ljudi su različiti u razumu, razumijevanju, i poimanju.” Molim Uzvišenog Allaha da se okoristimo sa ovim što smo čuli, i da ovo okupljanje bude okupljanje zikra i pokornosti. We selamu alejkum ve rahmetullahi ve berekatuhu .

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)